Kundepleie
- Live Chat
- Call us at800 24 520
- Kontakt oss
- Send CHAT til TXTCLQ for hjelp på SMS.
Vanlige spørsmål
Hvor er ordren min?
Du får tilgang til ordrestatus og historikk ved å logge inn på kontoen din.. You may also email us or reach us for status updates at 800 24 520 (8 am – 6 pm Monday to Friday and 9 am – 5pm on Saturday. Closed Public holidays.)
Kan jeg returnere eller bytte en vare?
Hvis du uansett grunn ikke er fullstendig fornøyd med kjøpet fra Clinique Online, trenger du bare å returnere det som er igjen av produktet og vi tilbakefører det fulle beløpet til kontoen din. Hvis du ønsker å returnere eller bytte en vare kjøpt gjennom Clinique.no, kan du klikke her for informasjon om hvordan du går frem.
Sender dere internasjonalt?
Vi beklager, men Clinique.no kan for øyeblikket ikke motta ordre som skal sendes til adresser utenfor Norge. Vi beklager eventuelle ulemper. Det finnes flere internasjonale Clinique-nettsteder som tilbyr netthandel. Vennligst se vår internasjonale butikkfinner på våre internasjonale nettsteder.
Hvor kan jeg få tak i en liste over ingredienser?
Cliniques produkter er 100 % allergitestet. Uparfymert. If you need information on specific products and ingredients, kindly contact our Consumer Care team at 800 24 520 (8 am – 6 pm Monday to Friday and 9 am – 5pm on Saturday. Closed Public holidays.) or select Beauty/Product Advice button on the contact us and then select “Concerns about an Ingredient”
Hvorfor er favorittproduktet mitt utgått? Kan jeg fortsatt kjøpe det?
Beslutninger om å slutte å produsere et produkt eller størrelse tas på bakgrunn av kundenes preferanser og kjøpsmønster. Vi hjelper deg gjerne med å finne alternative favoritter. For assistance in locating a discontinued product for purchase, please contact us via telephone at 800 24 520 (8 am – 6 pm Monday to Friday and 9 am – 5pm on Saturday. Closed Public holidays.) we will be happy to assist you.
Kan noen andre se informasjonen?
Vi respekterer personvernet ditt. Informasjonen du oppgir vil ikke bli gitt videre til en tredjepart uten ditt uttrykkelige samtykke. Les vår Personvernerklæring for mer informasjon.
SPAM-filer og nettleverandører
Din internettleverandør eller e-postklient kan bruker filter for å blokkere e-post, dette kan påvirke mottak av e-post fra Clinique Online. Hvis du mener at dette er tilfelle ber vi deg se under Hjelp i e-postprogrammet ditt eller kontakte nettleverandøren direkte for å finne ut hvordan du kan endre eller fjerne innstillingene som blokkerer e-post. Dette har til hensikt å sørge for at du fortsatt mottar kommunikasjon fra Clinique Online. If you have any questions, please contact us at 800 24 520.
Hvis leverandøren din er AOL:
- Åpne e-postmeldingen.
- Klikk på Legg til i adresser-ikonet.
- Navn og e-postadresse fra e-posten er ferdigutfylt i Legg til kontakt-vinduet. Kontroller at informasjonen i disse feltene er riktig.
- Klikk på Lagre.
Hvis leverandøren din er Yahoo:
- Åpne e-postmeldingen
- Klikk på Legg til i adressebok helt til høyre.
- Adressen blir automatisk lagt inn i din Yahoo! adressebok.
Hvis leverandøren din er Hotmail:
- Åpne e-postmeldingen.
- Klikk på Lagre adresse(r) øverst i meldingen.
Hvis leverandøren din er MSN:
- Åpne e-postmeldingen.
- Klikk på Lagre adresser til høyre.
- Velg avkryssingsfeltet ved siden av adressen du vil lagre. Du kan også gjøre endringer i kontaktopplysningene.
- Klikk på Lagre.
Kan dere sende meg prøver?
Prøver er dessverre ikke tilgjengelig for generell distribusjon. Prøver gis ut av og til i forbindelse med spesialtilbud og når du foretar en bestilling fra nettbutikken. Hvis du er usikker på hvilke produkter som er riktig for deg, hjelper vi deg gjerne med råd og anbefalinger.
Dyretesting
Clinique Laboratories, LLC. arbeider for en verden uten dyretesting. Vi er tilsvarende opptatt av forbrukernes helse og sikkerhet, og vi lanserer bare produkter som overholder offentlige reguleringer i alle land hvor produktene våre blir solgt.
Vi tester ikke produktene våre eller ingrediensene vi bruker på dyr, ei heller ber vi andre om å teste på våre vegne, med unntak av der hvor det er pålagt gjennom lov. Vi evaluerer våre ferdige produkter i kliniske tester på frivillige testpersoner.
Clinique Laboratories, LLC. støtter utviklingen og den globale aksepten av testmetoder som ikke er basert på dyretesting. For å fremme dette arbeidet, samarbeidet selskapet med hele industrien og det globale vitenskapelige samfunnet for å gjennomføre forskning og finansiere disse alternativene.
Hvor kan jeg kjøpe Clinique-produkter?
Bare kunder med leveringsadresse i Norge kan handle Clinique-produkter fra clinique.no. For å finne en butikk i nærheten av deg i Norge, klikker du her for å gå til Finn en forhandler. Hvis du befinner deg utenfor Norge, klikker du her for å se om Clinique er tilgjengelig i ditt land.
Finner du ikke svar på det du lurer på?
Go to our email submission form, or call us at 800 24 520 and Contact Us directly.
Handle på nettet
Ordrestatus
Sjekk statusen på dine siste ordre ved å se på Spor ordre-siden. Klikk på Spor ordre-lenken og logg på kontoen for å se statusen på dine ordre. For å spore ordren via fraktselskapets nettside, kan det være at du må klikke på sporingsnummeret for å se leveringsstatusen.
*Vennligst merk: Sporingsinformasjon kan være utilgjengelig i opptil 24 timer etter at ordren er sendt.
Avbestilling av ordre
If you would like to cancel an online order after it has been placed, please contact us as soon as possible by phone at 800 24 520. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.
Av og til kan det forekomme at hele eller deler av ordre blir avbestilt av systemet vårt. Noen årsaker inkluderer:
Vare(r) ikke tilgjengelig.
Problemer med behandling av betalingsinformasjon.
Kan ikke sende til den oppgitte adressen.
En duplikatordre er plassert.
Avbestilt etter ønske fra kunden.Hvis ordren din blir avbestilt vil du motta informasjon om grunnen til dette på e-post. Du vil ikke bli belastet for avbestilte varer. If you are interested in placing a new order or if you have questions about a cancelled order, please contact Clinique Online Customer Service at 800 24 520 or via email.
Hvordan handler jeg på nett?
Velkommen til Clinique Online. Det er enkelt, praktisk og sikkert å handle på nett. Du velger de produktene du ønsker å kjøpe og følger instruksjonene nedenfor.
Trinn 1:
Beveg musepekeren over et produktbilde og klikk på Hurtigkjøp. Velg ønsket farge, størrelse eller form og klikk på "Legg i handlekurv".For ekstra produktinformasjon, informative videoklipp og relaterte lenker, klikker du på produktnavnet eller åpner detaljer-lenken. Fra Produktdetaljer-siden velger du "Legg i handlekurv, for å legge varen i handlekurven.
Trinn 2:
Når du er ferdig med å velge varer klikker du på handlevogn-ikonet som du finner på hver side eller klikker på Kasse-knappen som vises hver gang du legger til en vare i handlekurven sammen med detaljer for varen.Følg instruksjonene på skjermen for å gjennomføre kjøpet. Merk at du kan endre innholdet i handlekurven inkludert antall (opptil fire [4] stk. av enhver vare) under betalingsprosessen før du klikker på Send bestilling.
Mer informasjon om våre Retningslinjer for maksimalt kjøp.
Trinn 3:
Etter at ordren din er sendt kommer det opp en takkeside som bekrefter at ordren er mottatt. Du vil også motta en ordrebekreftelse på e-post kort tid etter at du sendte ordren din. Hvis en ordrebekreftelse ikke kommer innen 24 timer etter innsending, kan du kontakte oss på telefon 800 {{24}} 520 eller via email for assistance.Hvis du har spørsmål eller bekymringer når du legger inn en bestilling, eller hvis du ønsker å spørre om en tidligere bestilt ordre, kan du ringe Clinique Online Customer Service på 800 24 520 or Kontakt oss. For raskest mulig betjening ber vi deg ha ordrenummeret tilgjengelig.
SE HANDLEKURV
Klikk på handlekurv-ikonet for å se innholdet i handlekurven som en liste med alle varene du har valgt, antall av hver vare og den samlede prisen for kjøpet. Du kan fjerne varer eller endre antall i dette skjermbildet.SLETTE VARER FRA HANDLEKURVEN
Hvis du vil slette en vare fra handlekurven går du til Vis handlekurv og velger Fjern-lenken nedenfor produktnavnet. Varen blir dermed slettet fra handlekurven.Optimale fargeinnstillinger på nett
Dette nettstedet fungerer best med Internet Explorer 6 og senere versjoner, Firefox 2,0 og senere versjoner og med en skjermoppløsning på minst 10241024 x 768768. Merk at skjermer viser farger forskjellig basert på innstillingene.
Du er velkommen til å kontakte oss på e-post hvis du har spørsmål om bestemte farger. Vi hjelper deg gjerne med eventuelle ytterligere beskrivelser.
Nettsikkerhet
Hos Clinique Online forstår vi hvor viktig sikkerhet er for deg. Når du plasserer en ordre hos Clinique Online krypterer vi informasjonen din med krypteringsteknologien Secure Socket Layer (SSL). Dette er den mest avanserte sikkerhetsteknologien som er tilgjengelig for forbrukermarkedet. Du kan være trygg på at ordren din blir plassert på en sikker måte. Vi benytter offentlig godkjent krypteringsprogramvare. For å finne ut mer om SSL-kryptering, gå til:
http://compnetworking.about.com/cs/securityssl/g/bldef_ssl.htm?terms=ssl
For at informasjonen skal bli kryptert må nettleseren din støtte SSL-protokollen. Nettlesere som støtter denne protokollen er:
- Internet Explorer 6,0 og høyere
- Mozilla Firefox 2.0.4 og høyere
- Safari 2.0.4 og høyere
Retningslinjer for maksimalt kjøp
Vi må dessverre begrense nettkjøp til fire (4) varer per kunde av samme vare og høyeste verdi 6,200 kr per kunde. Hvis du har spørsmål, kan du ringe oss på 800 24 520 eller kontakt oss så gleder vi oss over assistere.
Kampanje-/tilbudskoder
LØSE INN TILBUDSKODER. Skriv inn tilbudskoden i tekstfeltet merket med "Tilbudskode" når du skal betale for varene. Når er tilbudskode er godkjent vil dette vises på Ordresammendrag-siden.
Vennligst merk: Tilbudskoder skiller mellom store og små bokstaver og må skrives inn nøyaktig slik de er oppgitt. Kun én tilbudskode kan brukes per onlineordre.
For gaver:
Vi forbeholder oss retten til å erstatte gaven med en lignende hvis den er utsolgt. Gaven/gavene er kun gyldige så langt lageret rekker.
For rabatt:
Rabattkoder gjelder ikke allerede rabatterte produkter på clinique.no.Mva.
Mva. blir beregnet ut fra det samlede kjøpet*, inkludert frakt og ekspedisjonsavgift. Hvis du har spørsmål vedrørende mva. kan du kontakte oss.
Betalingsalternativer
Følgende kredittkort kan benyttes
Visa
MasterCard
Invoice (Klarna)* Kredittkort utstedt av en norsk finansinstitusjon blir godtatt. Vi beklager at vi ikke kan godta kredittkort som er utstedet av banker utenfor Norge.
Viktig informasjon:
Av hensyn til din sikkerhet må navn og adresse i fakturaadressen stemme overrens med navn og adresse registrert for kredittkortet som benyttes. Vi forbeholder oss retten til å avbestille alle ordre som ikke overholder dette kravet.
Reservasjon på konto
Når du plasserer en ordre ved hjelp av et kreditkort, vil to transaksjoner vises på kontoen din.
• 1. Banken som har utstedt betalingskortet vil holde av et beløp tilsvarende kjøpsbeløpet på kontoen din mens en ordre blir autorisert. Dette reserverer det gitte beløpet for transaksjonen.
• 2. Du vil deretter bli belastet for ordren, noe som fjerner pengene fra kontoen din. Det belastede beløpet kan avvike fra beløpet som blir holdt i tilfelle endringer eller annullering før varene blir sendt.
Hvis en ordre blir annullert, vil reservasjonen bli fjernet av banken. Vennligst kontakt kortutsteders kundeservice for mer informasjon om fjerning reserverte beløp. Siden denne prosessen er unik for hver bank beklager vi at vi ikke kan tilby hjelp med fjerning av reservasjoner.Ordre
Hvor er ordren min?
Du får tilgang til ordrestatus og historikk ved å logge inn på kontoen din.
You may also email us or reach us for status updates at 800 24 520 (8 am – 6 pm Monday to Friday and 9 am – 5pm on Saturday. Closed Public holidays.)Ordrebehandling
De fleste ordre blir behandlet i løpet av 1– 2 virkedager (inkluderer ikke helgedager).
Ordre send inn på lørdag og søndag vil bli behandlet den følgende mandagen.
Ordre blir bare behandlet og sendt på virkedager (mandag til fredag, med unntak av fri- og helligdager).
Alle kjøp må godkjennes av banken før de blir behandlet. Bare autoriserte kjøp blir behandlet og sendt.Spørsmål om ordre
Sjekk statusen på dine siste ordre ved å se på Ordrestatus-siden. Dette er den enkleste måten å få oppdatert informasjon om dine Clinique Online-ordre.
Når du klikker på Ordrestatus vil du bli bedt om å logge inn med e-postadresse og passord. På ordresammendrag-siden får du detaljert informasjon om nåværende og tidligere ordre. Etter at ordren er sendt vil du få se sporingsnummeret ditt, hvis aktuelt. For å spore ordren via fraktselskapets nettside, kan det være at du må klikke på sporingsnummeret for å se leveringsstatusen.
Vennligst merk: Noen fraktselskaper har ikke sporingsinformasjon tilgjengelig i opptil 24 timer etter at ordren er sendt.
Avbestilling av ordre
Hvis du vil kansellere en online bestilling etter at den er lagt inn, kan du kontakte oss på telefon 80024520 innen en time etter at du har plassert den. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg. Straks ordren er behandlet kan vi dessverre ikke endre eller avbestille den.
Av og til kan det forekomme at hele eller deler av ordre blir avbestilt av systemet vårt. Noen årsaker inkluderer:
Vare(r) er ikke tilgjengelig
Problemer med behandling av betalingsinformasjon
Kan ikke sende til den oppgitte adressen
En duplikatordre er plassert
Etter anmodning fra kunden
Kjøpsgrensen er nåddHvis ordren din blir avbestilt vil du motta informasjon om grunnen til dette på e-post. Du vil ikke bli belastet for avbestilte varer. Hvis du har spørsmål om en kansellert ordre, kan du kontakte våre eksperter på nettet på 800 24 520 eller via email.
Retur og bytte
Clinique Online tilfredshetsgaranti
Hvis du uansett grunn ikke er fornøyd med kjøpet fra Clinique Online kan du returnere det som er igjen av produktet for tilbakebetaling. Vi aksepterer bare retur av produkter kjøpt fra clinique.no. Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med å returnere, kan du kontakte oss på800 24 520.
Hvordan returnerer og bytter jeg en vare?
Følg disse trinnene for å returnere varer kjøp på Clinique Online:
• Fyll ut "Returdelen" på fakturaen (fakturaen ligger ved din opprinnelige ordre) og plasser den i returpakken. Sørg for å beholde en kopi av fakturaen for din egen skyld. Hvis du returnerer en gave krysser du av i boksen merket "Retur av gave" på baksiden av fakturaen.
• Som service overfor deg har vi lagt ved en returetikett på fakturaen, denne skal festes på utsiden av returpakken. Hvis returetiketten ikke er tilgjengelig skal alle returer adresseres til:Estée Lauder Cosmetics A/S, Danmark (Norgesfilialen)
Postboks 474 Bedriftssenteret
1411 Kolbotn• Av hensyn til din sikkerhet og for å sikre rask levering, anbefaler vi at du sender pakken med forsikring. Vi er ikke ansvarlig for returpakker som kommer bort under transport.
• Hvis ordren din ankommer skadet henviser vi til Skadede varer
• Retur behandles vanligvis i løpet av 7–10 virkedager.Returnerte varer vil bli behandlet umiddelbart, vanligvis i løpet av 3–5 virkedager etter mottak. Du mottar en e-post som bekrefter at returer eller byttet er behandlet.
Vi kan dessverre ikke bytte varer. Hvis du ønsker å bytte en vare, returnerer du den første orden og sender deretter inn en ny ordre.
Hvis du har spørsmål om retur og utveksling, kan du kontakte oss på telefon på 800 24 520 eller via email kundeservice-no@clinique.com.
Jeg ønsker å returnere en gave, men jeg vil ikke at den som har gitt meg gaven skal få vite dette. Kan dere hjelpe?
Hvis du ønsker å returnere en vare som du har mottatt som gave, krysser du av i boksen på baksiden av fakturaen og legger den ved returpakken. Vennligst oppgi telefonnummeret ditt på fakturaen.
Frakt
Fraktalternativer
Ordre fra Clinique Online blir sendt og levert med virkedager (mandag til fredag, med unntak av fri- og helgedager).
Ordre leveres av Postnord til ditt nærmeste hentested, og du vil motta beskjed når pakken er tilgjengelig. Hvis pakken ikke blir hentet innen 14 dager, blir den sendt tilbake.
Merk at alle kjøp må godkjennes av banken før de blir behandlet. Bare autoriserte kjøp blir behandlet og sendt. If you have questions about the delivery of your package, please contact us at 800 24 520 for assistance.
Standardfrakt
Alle ordre sendt med standardfrakt blir behandlet og sendt innen 1–2 virkedager, forutsatt at varen er på lager. Mange ordre blir levert innen 3-5 virkedager etter at den er sendt.
Frakt koster kr 45. Vi tilbyr fri frakt på ordre over kr 500.
Levering til videresendingsfirma
Clinique Online er ikke ansvarlig for skade, feil, forskjell i materialer eller tap som måtte berøre varer som blir levert til et videresendingsfirma. Dette betyr at Clinique Online ikke er ansvarlig for å bytte eller refundere varer som blir levert til et videresendignsfirma. Hvis du velger å bruke et slikt firma, anbefaler vi at du ber firmaet om å avvise alle pakker med synlige skader ved ankomst. Hvis en pakke går tapt eller blir skadet etter at den er mottatt av videresendingsfirmaet, er denne pakken dette firmaets ansvar.
Ordrestatus
Når ordren din er sendt mottar du en bekreftelse på e-post. Denne e-posten fungerer som kvittering og inneholder sporingsinformasjon, slik at du kan følge forsendelsen. Merk at det kan ta opptil 24 timer fra det tidspunktet du mottar e-posten før lenken er aktiv. Du kan også sjekke status på orden din fra Min konto. Du er velkommen til å kontakte oss hvis du trenger hjelp til å lokalisere ordren.
Beløp